בטיחות במשרד

נושאי משימה מספר 35001 + 35002

כיוון נכון של הכיסא

  • עמדו בקדמת הכיסא. כוונו את הגובה כך שהנקודה הגבוהה ביותר של המושב (במצב אופקי) נמצאת ממש מתחת לברך. 

  • שבו על הכיסא והניחו את כפות הרגליים על הרצפה בצורה ישרה.

  • בדקו שהמרווח בין הקצה הקדמי של המושב לבין הרגליים הוא כגודל אגרוף קפוץ (כ- 5 ס"מ).

  • כוונו את משענת הגב (קדימה ואחורה וכן מעלה ומטה) כך שתתאים לחלל בגב התחתון שלכם.

  • שבו זקופים כשזרועותיכם שמוטות הצידה בחופשיות. כופפו את המרפקים בזוית ישרה (90 מעלות) וכוונו את גובה משענות הידיים, עד שהם יגעו כמעט בתחתית המרפקים שלכם - אם לא ניתן להגיע לגובה זה או אם משענות היד במצב הנמוך ביותר שלהם גורמות להרמה של המרפקים, הסירו אתה המשענות.

  • כעת בידקו אם אתם יכולים לשבת בנוחות בעמדת העבודה כשרגליכם מוצלבות תחתיה.

  • משענת הכיסא צריכה להיות בזוית כהה (מעט מעל 90 מעלות) למושב

  •  

 

ארגון נכון של סביבת העבודה

  • תאורה – מתאימה לאופי העבודה, סוג הנורות ועוצמת השטף האורי. חשוב לשבת כך שלא תהיה החזרת
    אור – בוהק - ממסך המחשב 

  • מסך המחשב - העיניים תסתכלנה לשליש העליון של המסך - ניתן להגביהו באמצעות ספר טלפונים או חבילת נייר

  • המקלדת תהייה מונחת על השולחן לפני מסך המחשב ולא במדף תחתי

  • שני המרפקים מונחים על השולחן – למנוע לחץ על מפרקי כף היד

  • כף היד תהיה בהמשך לאמה, ללא הסטות לצדדים, למעלה או למטה

  • במקרה וכפות הרגלים לא מגיעות לרצפה יש להשתמש בהדום.

  • יש לשבת על כל המושב מבלי לגלוש לאחור ומבלי להתכופף קדימה.

  • מומלץ לשים כרית תמיכה לגב התחתון בשקע הגבי – מגבת מגולגלת

  • מומלץ: כל חצי שעה לקום מהכסא למשך 2 - 3 דקות ולהתמתח

 

אביזרים ארגונומים לעבודה נכונה עם מחשב
למי שעיקר עיסוקו הינו עבודה עם מחשב (קלדנית, תוכניתן...) מומלץ להשתמש באביזרים ארגונומים המתאימים לכף היד. אביזרים אלה, בתוספת משטחי עבודה מרופדים, מסיעים בהפחתת העומס על שורש כף היד ולמנוע בכך מחלת מקצוע,

קדימה

לתחילת הקורס

אחורה

לרשימת הקורסים